Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

Μέλι εναντίον ζάχαρης


Μέλι εναντίον ζάχαρης - Ποιό να επιλέξουμε;
Το μέλι και η ζάχαρη αποτελούν δυο εξ ίσου γλυκές επιλογές.
Ποια όμως αξίζει να προτιμήσουμε, ώστε να δώσουμε μια καλύτερη γεύση στο γλυκό ή το ρόφημα μας, και παράλληλα να ωφελήσουμε τον οργανισμό μας;
Πολλοί από εμάς νομίζουν ότι το μέλι είναι καλύτερο, διότι έχει μικρότερη ενεργειακή άξια, δηλαδή μας επιβαρύνει με λιγότερες θερμίδες. Όπως μας εξηγούν οι ειδικοί όμως, η συγκεκριμένη θεωρία αποτελεί έναν πολύ γλυκό.. μύθο.
Όπως μας αναφέρει ο κύριος Παρασκευάς Παπαχρήστος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος ΜSc, 1 κουταλιά της σούπας μέλι αποδίδει 64 θερμίδες ενώ η αντίστοιχη ποσότητα ζάχαρης, 46 θερμίδες.
Παρ' όλα αυτά, το μέλι και η ζάχαρη παρουσιάζουν σημαντικές διάφορες στη σύσταση τους. Και συγκρίνοντας τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε αυτές τις δυο ουσίες, καταλαβαίνουμε ότι το μέλι είναι σαφώς πολυτιμότερο διατροφικά, απ ότι η ζάχαρη.
Η ζάχαρη είναι μια κενή τροφή, δηλαδή δεν περιέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, αλλά μόνο θερμίδες.
Από την άλλη πλευρά, όπως μας εξηγεί ο κύριος Παπαχρήστος, στο μέλι έχουν αναγνωρισθεί πάνω από 180 διαφορετικές ουσίες που το καθιστούν πολύτιμη τροφή. Περιέχει σε μικρές ποσότητες πρωτεΐνες, μέταλλα, ένζυμα και βιταμίνες.
Παράλληλα, οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C, Ε που περιέχει προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες, η ακετυλοχολίνη αυξάνει το ρυθμό λειτουργίας της καρδιάς μας, ενώ δυο ένζυμα, η καταλάση και υπεροξειδάση του προσθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες.
Επίσης το μέλι αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα, καθώς επίσης περιέχει πρεβιωτικές ουσίες που αποτελούν τροφή για την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων στο έντερο.
Και όπως καταλήγει ο κύριος Παπαχρήστος, το μέλι ανακουφίζει από την αϋπνία αλλά και τον πονόλαιμο.
Το μέλι, προφανώς διαθέτει αρκετά πειστικά επιχειρήματα υπέρ του. Ακόμη κι αν δεν υπολείπεται σε θερμίδες λοιπόν, αξίζει να το τιμάμε με την επιλογή μας, και να πάψει να παραμένει ξεχασμένο στο ντουλάπι της κουζίνας μας